Οι μαθητές, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Δημόπουλου Θεοφάνη, Φωτιάδη Πολύκαρπου και Χατζηιωαννίδου Χαρίκλειας, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν ένα από τα σημαντικότερα οικοσυστήματα της Κεντρικής Μακεδονίας, το οποίο υπήρξε μέχρι τις αρχές του 20ού αιώνα. Μέσα από την παρουσίαση αναδείχθηκαν η γεωγραφική δημιουργία της λίμνης, η πλούσια χλωρίδα και πανίδα της, καθώς και η ιδιαίτερη οικονομική ζωή των κατοίκων της περιοχής.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην καθημερινότητα των ψαράδων, στις παραδοσιακές πρακτικές μετακίνησης μέσα στον βάλτο, αλλά και στον ρόλο της λίμνης ως καταφυγίου σε περιόδους αναταραχών, όπως κατά τον Μακεδονικό Αγώνα και το Κίνημα της Εθνικής Άμυνας. Παράλληλα, παρουσιάστηκαν οι σημαντικές αλλαγές που επέφερε η αποξήρανση της λίμνης, η οποία οδήγησε στη δημιουργία εύφορων καλλιεργήσιμων εκτάσεων και στη βελτίωση των συνθηκών υγείας, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για την περιοχή.
Μετά την ολοκλήρωση της παρουσίασης, οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά σε φύλλο εργασίας και δημιούργησαν ζωγραφιές εμπνευσμένες από την εποχή εκείνη. Η δράση ολοκληρώθηκε με το παραδοσιακό παιχνίδι «Αμπάριζα», συνδέοντας τη γνώση με τη βιωματική εμπειρία.
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία ανέδειξε τη σημασία της τοπικής ιστορίας και γεωγραφίας, ενισχύοντας τη σύνδεση των μαθητών με τον τόπο τους και την πολιτιστική τους κληρονομιά