Στα μονοπάτια του Βερμίου- Περιβαλλοντική δράση των ομάδων “Forest Report” και “Βότανα”

Την Παρασκευή 8 Μαΐου 2026 πραγματοποιήθηκε μια ξεχωριστή δράση στο πλαίσιο των Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων «Forest Report» και «Βότανα», σε συνεργασία με το ΚΕΠΕΑ Νάουσας.

Παρά τη βροχερή ημέρα, οι μαθητές της ομάδας μας είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μια μοναδική εμπειρία πεζοπορίας στο μονοπάτι του Βερμίου, που ξεκινά από την περιοχή «Γουρνόσοβο» και καταλήγει στην τοποθεσία «Σταυρός». Μέσα από αυτή τη διαδρομή ήρθαν σε άμεση επαφή με το φυσικό περιβάλλον του βουνού, παρατηρώντας από κοντά τα ίχνη που έχει αφήσει η ανθρώπινη δραστηριότητα, όπως τα ερείπια ενός παλιού πριονιστηρίου του 1910, που μαρτυρούν την ιστορία της υλοτόμησης στην περιοχή.

Κατά τη διάρκεια της πεζοπορίας, οι μαθητές αναγνώρισαν σημαντικά στοιχεία της τοπικής χλωρίδας, όπως άγρια κυκλάμινα, άγριες φράουλες, πρίμουλες, σκορδούλια και ξυλομανίταρα, ενώ παρατήρησαν και είδη της πανίδας, όπως σαλαμάνδρες, βατράχια, γυρίνους, ακόμη και έναν σκορπιό. Παράλληλα, συζήτησαν και προβληματίστηκαν σχετικά με τις ανθρώπινες παρεμβάσεις στο οικοσύστημα και τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον του βουνού.

Επιστρέψαμε βρεγμένοι, αλλά γεμάτοι ενθουσιασμό, νέες γνώσεις και όμορφες εικόνες από μια εμπειρία που θα μας μείνει αξέχαστη.

Ευχαριστούμε θερμά τον οδηγό και δάσκαλό μας, Γρηγόρη Ίτσκο, που μοιράστηκε μαζί μας τις γνώσεις, τον ενθουσιασμό και την αγάπη του για το δάσος.